Hej världen

tumblr_nmagy6BlZi1qlelrho1_1280tumblr_nmagy6BlZi1qlelrho2_1280 En par detaljer från min dag i ostrukturerad punktform.

– Passerade The Breakfast Club i Soho vid nio-snåret imorse och kände en överväldigande lukt av ketchup. Hur ofta känner man lukten av ketchup liksom? Så äckligt.

– London var en regnskog idag. 91% luftfuktighet. Så klibbigt.

– Var helt crazy och valde nytt Aussie-shampoo på Boots idag. Det luktar lite kokos och gör håret mycket mjukare än de andra jag brukar använda. Qewl.

– Åt middag med Amanda på Taro i Soho och pratade om våra nya jobb (jättejäkla stolt att hon fått drömjobb på Net-a-Porter!), att inse att man kanske inte är den man trodde man var och att det är okej och häftigt, att vi var assöta på videofilm när vi skippade sommaravslutningen på dagis och plockade blommor och snackade skit istället, osv.

– Tänkte på hur sjukt mysigt det var att köpa Vänner i parti om fyra avsnitt när jag fick veckopeng när jag var pluttis och stod lääänge och valde bland VHS-erna på Åhléns i Mörby Centrum. Drömmen om en komplett samling. Känslan av accomplishment när jag köpte DVD-boxen med hela serien. Kollar S01E01 tack vare bästa plugin-appen som gör att jag kan lura Netflix att jag kollar från USA.

– Kvinnor i England tjänar i dagsläget överlag 16% mindre än män. Jag har sen igår råkat prata med inte mindre än tre (kvinnliga) kollegor som alla vet hur sjukt svårt det är att stå på sig i förhandlingslägen och inte vika undan och känna “tacksamhet” gentemot arbetsgivaren för att man “får” jobbet/behålla jobbet. Och exakt lika enkelt är det att efteråt veta exakt vad man borde ha rätt till, vad man borde ha sagt osv. Det är ju vår jädra skyldighet att se till att vi får vad vi är värda, annars kommer det bara fortsätta så här för oss ladies. Extremt ytlig analys men arghhhh.

– Det ser så fascinerande med vissa människor som lyckas ha typ tre produkter i deras badrum. En lyxig bodylotion, en lyxig ansiktskräm och en lyxig ansiktstvätt, typ. Hur!? Sån är inte jag.

– Att jag älskar DvF jättemycket för detta: As a girl I did not know what I wanted to do but I knew the kind of woman I wanted to be. I wanted to be my own person, independent and free. I knew that freedom could only be achieved if I took full responsibility for myself and my actions, if I were true to truth, if I became my very best friend. Life is not always a smooth ride. Landscapes change, people come in and out, obstacles appear and disrupt the planned itinerary, but one thing you know for sure is that you will always have yourself.

Leave a Reply

